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Sungrow Hydrogen recently signed a cooperation agreement with China Tianying Inc. for the Tianying Green Hydrogen, Green Ammonia and Green Methanol Project.

Sungrow Hydrogen will deliver 16 sets of 1000 Nm³/h ALK hydrogen production system, including ALK electrolysers, PWM hydrogen production power supply, gas-liquid separation equipment and hydrogen purification equipment for this project.

The project, located in Jilin, Liaoyuan City, China, aims to build a new energy industry system that integrates power generation, consumption, energy storage, and application. Its planned installed capacity of wind and solar power is approximately 2.6 GW, and it is expected to produce 150 000 tpy of green hydrogen and 800 000 tpy of green methanol in the future.

The project is the third order that Sungrow Hydrogen has won in Jilin province. Prior to this project, Sungrow Hydrogen had won the tenders of the Baicheng Distributed Power Generation Hydrogen Production and Hydrogenation Integrated Demonstration Project and the Da'an Wind-solar Green Hydrogen and Ammonia Integrated Demonstration Project in 2021 and 2023. Both of these projects have been delivered successfully.

 

New order for Sungrow Hydrogen | Global Hydrogen Review

 

New order for Sungrow Hydrogen

Sungrow Hydrogen has signed a cooperation agreement with China Tianying Inc. for the Tianying Green Hydrogen, Green Ammonia and Green Methanol Project.

www.globalhydrogenreview.com

 

Posted by Morning lark
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In line with its 2030 ambition to decarbonise the hydrogen used in its European refineries, TotalEnergies has joined forces with Air Liquide to produce renewable hydrogen at La Mède in southeast France. This new project complements the Masshylia project to produce green hydrogen by electrolysis led by TotalEnergies in partnership with ENGIE. These projects will reduce the La Mède biorefinery’s CO2 annual emissions by 130 000 t.
 

Air Liquide is going to build and operate a renewable hydrogen production unit at the La Mède platform. With an annual capacity of 25 000 t, this unit will recycle coproducts from the TotalEnergies biorefinery. The hydrogen will then be used in the biorefinery to produce biodiesel and sustainable aviation fuel (SAF).

The project’s total investment amounts to €150 million for TotalEnergies and Air Liquide. The new unit is expected to start production in 2028.

“This new renewable hydrogen production project, carried out with Air Liquide, allows us to accelerate the decarbonisation of our La Mède platform. Almost ten years after the announcement of its conversion, La Mède is continuing its transformation and is becoming a low-carbon hydrogen production centre, thus contributing to the decarbonisation ambition of the Provence-Alpes-Côte-D’azur region,” said Vincent Stoquart, President, Refining and Chemicals at TotalEnergies.

At the same time, TotalEnergies is continuing the development, with its partner ENGIE, of the Masshylia project of green hydrogen production by water electrolysis with a capacity of 10 000 tpy, to contribute to the decarbonisation of both the biorefinery and local customers at the Fos-Berre industrial-port zone. The two partners are aiming to start up the first 20 MW electrolyser in 2029, subject to confirmation of European and French subsidies and the necessary public authorisations.

TotalEnergies is committed to reducing the carbon footprint of producing, converting and supplying energy to its customers. One of the paths identified by the company is to use green or low-carbon hydrogen to decarbonise its European refineries, a move that should help reduce its CO2 emissions by around 3 million tpy by 2030.

TotalEnergies accelerates decarbonisation of its Platform at La Mède | Global Hydrogen Review

 

TotalEnergies accelerates decarbonisation of its Platform at La Mède

In line with its 2030 ambition to decarbonise the hydrogen used in its European refineries, TotalEnergies has joined forces with Air Liquide to produce renewable hydrogen at La Mède in southeast France.

www.globalhydrogenreview.com

 

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水素燃料電池のビジネスは商用車、特に大型トラックでの使用を想定して成長を続けている。新たなプロジェクトの1つが、先日ハノーバーで開催されたIAAトランスポーテーション・ショーで展示された、新型ルノー・マスターH2テック・プロトタイプだ。

【写真】長距離を走れて「燃料補給」もあっという間! 燃料電池の未来【ルノー・マスターH2テック・プロトタイプを写真で見る】 (4枚)

 

この車両は、ルノーと米国の燃料電池企業であるプラグ社との合弁会社ハイビア(Hyvia)が開発したものだ。ハイビアは欧州全土へ展開する水素ステーションも開発している。 このプロジェクトの重要な点は、商用車での利用拡大とともに水素補給ネットワークの拡充につながる可能性があることだ。ハイビアの水素ステーション「ハイウェル」は、「コンテナ化され、再配置可能」であるため、小規模な工事で比較的簡単に設置できるとされている。 ステーション1基で1日100kgの水素を供給でき、これは20台分以上に相当する。 マスターH2テック・プロトタイプのWLTP航続距離は700kmで、ガソリン車やディーゼル車と同じくらい素早く水素を補給できる。47kWの燃料電池と20kWhのバッテリーを組み合わせた「デュアルパワー」アーキテクチャーを採用している。 この燃料電池はプラグ社の技術をベースにした新世代システムで、フランスのフランにあるハイビア工場で生産されている。 燃料電池は通常のバッテリーと同じように陽極と陰極を持ち、陽極で水素分子を陽子と電子に分解する。陽子は超薄膜を通り、燃料電池に送り込まれた空気中の酸素と結合し、熱とともに副産物として水を生成する。 電子は回路に流れ込み、駆動用モーターに電力を供給する。燃料電池と小型バッテリーの組み合わせは、BEVの大型高電圧バッテリーに取って代わるものだ。 BEVより長い航続距離と素早いエネルギー補給が利点だが、運転感覚はBEVと変わらない。通常、自動車用燃料電池はバッテリーと組み合わされ、加速に必要なエネルギーの貯蔵を行う一方、燃料電池はバッテリーを充電するための安定した電力を生成する。 ハイビアのシステムで生成された熱はキャビンの暖房に使用される。床下の水素タンクは必要な航続距離に応じて7.5kgまたは9kgの容量が選択できる。 走行はACモーターで行う。BEVや従来のハイブリッド車と同様に、減速時に回生ブレーキによってエネルギーを回収することができる。 来年末から、マスターH2テックはフランスのバティリーにあるルノー・グループの工場で生産され、ルノーが販売する予定だ。

 

航続距離700kmの商用バン 72時間で水素ステーション設置も ルノーの水素燃料電池プロジェクトとは (AUTOCAR JAPAN) - Yahoo!ニュース

 

航続距離700kmの商用バン 72時間で水素ステーション設置も ルノーの水素燃料電池プロジェク

ルノー・マスターH2テック・プロトタイプと水素ステーション「ハイウェル」 - Yahoo!ニュース(AUTOCAR JAPAN)

news.yahoo.co.jp

 

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